Sales funnels vor auto onderdelen
Op maat gemaakte sales funnels zijn de beste vrienden van verkopers. Als ze goed geconstrueerd zijn, kunnen ze hun werk doen door leads en prospects om te zetten in tevreden klanten. Neem nu bijvoorbeeld volvo onderdelen, die kan je eenvoudig via het internet bestellen.
Het andere voordeel van Sales funnels vor auto onderdelen is dat het de deelname van de verkoper in het hele proces vermindert. Daardoor kunnen verkopers zich concentreren op de kernactiviteiten die belangrijk zijn om de verkoop af te sluiten, terwijl ze niet worden gestoord door andere verkoopgerelateerde activiteiten. Hoe kunstmatige intelligentie samensmelten met een menselijke operatie om het meeste uit de online Sales funnels vor auto onderdelen te halen?
Stap één, bewustwording.
Sales funnels zijn gemaakt om relaties op te bouwen tussen klanten en je merk. Klanten moeten zich bewust zijn van uw bestaan. U hebt ook exposure nodig, maar niet noodzakelijkerwijs door een bepaald product of dienst te tonen. Deze fase moet eerder gericht zijn op informatieve, adviserende inhoud die zal laten zien dat u een expert bent in een bepaald gebied. U bereikt dit doel door middel van webinars, video’s, en infographics, of rapporten om er maar een paar te noemen. Goede SEO, evenals gesponsorde social media posts, zijn een goede ondersteuning in dit stadium. Bewustwording kan worden bereikt door eerder gemaakte content. Wanneer de klant zich bewust is van je merk zal het makkelijker zijn om je product of dienst te overwegen in de volgende stap.
Stap twee, interesse en evaluatie
Op dit niveau hoeft u nog geen mens-tot-mens relatie aan te gaan met uw klant. Uw potentiële lead zal op dit punt nog niet klaar zijn om een aankoopbeslissing te nemen, maar u heeft de aandacht, dus is het tijd om de relatie op te bouwen. Deze tijd kunt u het meeste halen uit uw blogberichten, e-mailcampagnes en chatbots. In deze fase kunt u profiteren van oplossingen zoals Closer, een rich media sales communicatieplatform, check hiervoor vangilsautomotive.nl
Met deze eenvoudig te installeren widget kunt u interacties aangaan met uw potentiële klanten. Laten we zeggen dat een prospect in de eerste fase een interessant rapport van uw website heeft gedownload. Omdat het achter de paywall was verborgen, hebt u het e-mailadres van de klant en de marketingtoestemming gekregen, zodat u nu een e-mailcampagne hebt verzonden die naar uw blogbericht leidt, en nu is de klant het aan het lezen. Met Closer kunt u proactieve berichten activeren. Dat betekent dat terwijl uw prospect op uw webpagina is, de chat automatisch wordt geopend, in een poging om een gesprek met een klant te beginnen.
Met Closer kan het nog bemoedigender, omdat u verschillende proactieve berichten kunt definiëren, afhankelijk van de beoogde locaties. Het kan zo specifiek zijn als een exacte URL (bijvoorbeeld een specifiek blogbericht), of alleen een sitecategorie (alle blogberichten). U kunt zelfs een speciale URL-parameter definiëren, wat vooral nuttig is voor e-mail en andere betaalde campagnes. Als u niet specifiek wilt zijn op dit punt, kunt u één proactieve boodschap gebruiken voor alle websites op uw domein.
Dit is de eerste keer dat uw merk de interactie aangaat met een potentiële klant, maar toch hoeft uw verkoper hier niet aan mee te werken.
Stap drie, verlangen
Als u dit stadium bereikt, kunt u zeggen dat de klant zich nu bewust is van uw merk en er zoveel interesse in heeft dat hij een aankoop overweegt. Maar het is nog geen uitgemaakte zaak. Nu is het tijd om een beetje meer te engageren, maar aangezien dit niet de laatste fase van een sales funnel is, zal uw rep graag een assistent nodig hebben. Waarom? Omdat veel vragen van klanten op dit punt vaak voorkomen. Zoals: “wat is de prijs?”, “hoe lang moet ik wachten op een levering?”, “is het verkrijgbaar in andere kleuren?”, “kunt u de getuigenissen van andere klanten delen?”, of “kunt u me uitnodigen voor een demo?”. Er zijn een heleboel vragen, uniek voor elke branche. Maar je kunt ze vaak noemen.
Als je verkoper ze moet beantwoorden, kost het meestal veel tijd om de vragen van klanten op te lossen. Dankzij kunstmatige intelligentie kan Closer het juiste antwoord suggereren, wat veel tijd bespaart. Het is de vertegenwoordiger die het antwoord naar de klant moet sturen, wat ook de mogelijkheid biedt om het antwoord te bewerken voordat het wordt verzonden. Het kan een link zijn naar de specifieke testimonial, prijs, of andere waardevolle informatie.
Soms zou uw klant u meer vragen willen stellen en voelt hij zich niet op zijn gemak bij het schrijven. Dat is geen probleem, met Closer kunt u met één klik een audio- of videogesprek beginnen.
Stap vier, actie
Uw klant is nu klaar om het product of de dienst van u te kopen, maar dit is niet het einde van de trechter. U moet er zeker van zijn, dat een klant een soort ambassadeur van uw merk wordt, dus is het goed om iets extra’s te geven, voordelen voor een trouwe klant, of buitengewone aftersales ondersteuning. Op dit punt kunt u een andere functie van Closer gebruiken die “acties” heet.
Een van de acties is de suggestie voor een vergadering. U kunt een vergadering voorstellen die automatisch aan uw agenda wordt toegevoegd. U kunt er zeker van zijn dat de gekozen tijd voor de vergadering niet in de weg zal staan van uw andere activiteiten of die van uw verkoper, omdat de agenda is gesynchroniseerd.