Tips om online je wagen te verkopen

Hoe beter communiceren met uw online autokopers, en hen omzetten in betalende klanten. In dit artikel vindt u tips over hoe u beter kunt communiceren met uw online auto opkopers, het potentieel van uw website ten volle kunt benutten en hen vervolgens kunt omzetten in betalende klanten.

Tips om online je wagen te verkopen

Autodealers maken gebruik van nieuwe verkooppunten en online tools om de aandacht van hun klanten te krijgen. Wanneer foto’s niet goed genoeg zijn, worden videobeelden een must-have. Maar wat autoverkoop naar een nieuw, hoger niveau tilt, is een real-time video.

Het is super eenvoudig. Alles wat je nodig hebt als auto opkoper is een telefoon en een internetverbinding. Aangezien de meeste smartphones tegenwoordig zijn uitgerust met lenzen van topklasse, kunnen de videobeelden die u gaat opnemen van filmische kwaliteit zijn.

Videobeelden of een realtime show?

Is het genoeg? Voor sommige consumptiegoederen kunnen de opgenomen videobeelden dat wel zijn. Om een deal in de auto-industrie te sluiten, moet uw klant mentaal verkocht zijn aan een voertuig.

Uw presentatievaardigheden en proefritten zijn van cruciaal belang. Sommige deskundigen geloven dat deze twee factoren verantwoordelijk zijn voor maar liefst 70 tot 80 procent van de verkoop. Het is enorm. Maar terwijl COVID-19 opkwam, werd het belang van online autopresentatie van het grootste belang.

Het sluiten van een deal is altijd een uitdaging. Helaas besteden verkopers te veel tijd aan niet-verkoopactiviteiten en te weinig tijd aan acties die leiden tot closing. Volgens het Resourceful Selling rapport kampt tot 65% van de verkopers met dit probleem.

Het toevoegen van meer tools ter ondersteuning van de autoverkoop kan contraproductief zijn. Zeker als een dealer en de potentiële koper nieuwe software moeten installeren, verschillende apps moeten gebruiken voor videogesprekken en apps om proefritten te plannen.

Hoe eenvoudiger, hoe beter.

De meeste autodealers hebben een website waarop auto’s te koop staan. Het beste scenario: je klant gaat na het analyseren van het aanbod snel in gesprek met een autodealer en vraagt om een uitgebreide rondleiding.

Goede verkopers wakkeren het vuurtje aan. Om dit te doen, moeten ze een persoonlijke touch hebben, en de klant ontmoeten. Online, video car touring in real-time is de best mogelijke optie om zowel aan de rationele als emotionele kant van een deal te werken. Maar je moet het wel efficiënt en snel uitvoeren.

Online auto verkoop scenario’s.

Wanneer u een autodealer bent, en een potentiële klant scrollt op uw website op zoek naar een perfecte auto, dan zijn er een aantal scenario’s die zich kunnen voordoen.

Na het vinden van een interessante auto, kan een klant naar uw contact pagina gaan, het directe telefoonnummer vinden, en proberen om meer info over een auto te krijgen. U zou kunnen aanbieden om “later die dag” meer foto’s te sturen, of een video tour te maken en die “na het weekend” op de website te plaatsen.

Dan kan de potentiële klant je verzekeren dat ze een afspraak zal maken zodra ze de foto’s heeft ontvangen. Zie je nu een doodlopende weg?

 

Verkoop online zoals u offline verkoopt, maar dan slimmer
Stel je voor dat je een speciale communicatietool op je webpagina hebt geïnstalleerd. Met één klik kan u of een verkoper een videochat starten met uw klant.

U hoeft niet meer te treuzelen met autotours of het maken van een proefritafspraak. U pakt gewoon uw telefoon, gaat naar de parkeerplaats en begint met de kunst van het verkopen.

Deze tool heet Closer, en u kunt het vandaag nog testen. Installeer het op uw website, koppel het aan uw agenda en stop met het verliezen van leads.

 

Zal de overschakeling naar online permanent worden?
De wereldwijde pandemie veranderde de auto-industrie. Volgens Alan Haig, consultant in de automobielsector en voorzitter van Haig Partners, geciteerd door ABC, wordt in 2020 bijna 30% van de nieuwe auto’s in de VS online gekocht, tegenover minder dan 2% voordien.

Niettemin is de reden, die in 2020 COVID-19 was, dat mensen geneigd zijn meer goederen online te kopen. Het is sneller, goedkoper en handiger. Als je Alexa kunt vragen om “dezelfde tandpasta te kopen die je de vorige keer hebt besteld”, wat je 5 minuten bespaart in je lokale supermarkt, dan lijkt het ook redelijk om uren te besparen op een ontmoeting met autodealers.

Uit een onderzoek van de National Auto Dealers Association en Roadster blijkt dat 76% procent aangaf hun klanten meer online te kunnen betrekken.

Nu de autoverkoop veel slanker wordt, dalen de verkoopkosten. Dit is een goed begin. Maar het kan niet alleen goedkoper zijn om een auto te verkopen, maar ook effectiever als u de juiste tool gebruikt. Closer geeft u de mogelijkheid om in real-time te “praten en te laten zien”. U kunt de vragen van uw klant beantwoorden en uw klant alles laten zien wat hij wil zien. Closer kan meer. Het is als een communicator, die u in staat stelt om vragen in real-time te beantwoorden en terwijl uw klant offline is. Als uw klant de pagina verlaat, krijgt hij een melding via e-mail. Het is gemakkelijker om bestanden te delen, soms belangrijke, zoals de foto’s van een serviceboek, het ontwerp van de overeenkomst of andere belangrijke documenten.

 

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)